CITY CRAFT-EVENT: GAMIFICATION VOOR GEBIEDSONTWIKKELING 21 NOV

CITY CRAFT-EVENT: GAMIFICATION FOR URBAN PLANNING

Vrijdag 21 nov 2014
From 13:30 – 18:00 pm
Location: bkkc,
Spoorlaan 21 i-k, Tilburg
Sign in:
post@rezonethegame.nl
Free entrance

Rezone invites you to this City Craft event at which we will play games that address the topic of urban planning. There will be discussions and the sharing of knowledge. How can games help with the processes in urban planning? How can games take over the place of the big top down planning? Together with game designers, architects, researchers, developers, policymakers and other people who are interested we will explore this theme from different angles.

The City Craft event will take place during the exhibition MozaïekBrabant, which offers ideas about new possibilities of rezoning our region for the future.

With games and speakers: Jacob Buitenkant (Play the City), PaladinStudios (EnerCities), Rob de Waard (Simlandscape), Studio Papaver (Leve de krimp), Hans Venhuizen (The Making Of), Rezone the Game • Rezone (Rezone the Game), Tijmen Schep (www.hetnieuweinstituut.nl) and moderator Joep Mol (Joep Mol Architect).

- – -

CITY CRAFT-EVENT: GAMIFICATION VOOR GEBIEDSONTWIKKELING

Vrijdag 21 nov 2014
13:30 – 18:00 uur
bkkc,
Spoorlaan 21 i-k, Tilburg
Aanmelden via:
post@rezonethegame.nl
Deelname is gratis

Rezone nodigt je bij deze uit voor het City Craft-event waarbij we games spelen rondom het thema gebiedsontwikkeling, met elkaar in debat gaan en kennis uitwisselen. Hoe kunnen games de processen achter gebiedsontwikkelingen anders inrichten en de grote top-down plannen vervangen? Samen met game-designers, architecten, onderzoekers, ontwikkelaars, beleidsmakers en geinteresseerden onderzoeken we dit vraagstuk vanuit verschillende invalshoeken.

Tevens wordt aandacht besteedt aan de expositie MozaïekBrabant, waarin men wil nadenken over nieuwe mogelijkheden om Brabant goed in te richten voor de toekomst.

Met games en sprekers: Jacob Buitenkant (Play the City), PaladinStudios (EnerCities), Rob de Waard (Simlandscape), Studio Papaver (Leve de krimp), Hans Venhuizen (The Making Of), Rezone the Game • Rezone (Rezone the Game), Tijmen Schep (www.hetnieuweinstituut.nl) en moderator Joep Mol (Joep Mol Architect).

The-Making-Of
The Making Of by Hans Venhuizen

Published on Nov 07, 2014 / Filed under: rezone @en / Tags:

Back to top